tisdag 18 augusti 2009

Hundsimstranden och villaliv - Koirien uimaranta ja mökkeilyä

Nu äntligen hinner jag berätta lite om vad vi hållit på med under slutet av juli och början av augusti. Vi har haft väldigt fullt upp den senaste tiden. Matte, Husse och jag besökte hundarnas simstrand här i Vasa en kväll i juli. Med oss dit kom min kompis Isa och hennes matte. Simstranden var inte så stor, men det gick bra att leka där och att simma där. Jag och Isa lekte en hel del, jag tycker om att leka med Isa :), vi fick också en kompis till att leka med när Golden retrivern Väinö kom till simstranden. Vi sprang och lekte i vattnet och på stranden. Efter några timmar på stranden for vi tillbaka hem och vi bestämde med Isa att vi snart skall träffas igen och leka.

Första helgen i augusti tillbringade matte, husse och jag på villa i Fagerö tillsammans med våra kompisar. För att komma ut till villan åkte man en bit med motorbåt, detta var första gången jag fick åka båt och jag gillade det. På villan sedan fick man god mat, det spelades också badminton där och då ville jag också vara med så jag tog alltid bollen så fort den föll i marken, detta uppskattade inte de som spelade badminton så jag fick spela fotboll istället. Det var ännu roligare än att spela badminton. På lördagskvällen kom min kompis Vista ut till villan också. Vista är en "tollare", jag gillar att leka med Vista och speciellt när jag får springa och jaga henne. Jag och Vista simmade också en hel del. På söndagen for vi ut med båten till ett ställe ute i sjön där vattnet var så lågt att till och med jag kunde gå runt på sandbottnen, det var häftigt att gå runt där mitt i sjön och blåsa bubblor i vattnet. Det var en riktigt rolig helg på villan och dit vill jag gärna åka igen.



Xavi i båten - Xavi veneessä



Xavi tittar på småfiskar- Xavi katsoo pikkukaloja



Xavi torkar sig i solen - Xavi kuivaa itsensä auringossa

Nyt ehdin vihdoinkin kertoa vähän siitä mitä me olemme puuhanneet heinäkuun lopussa ja elokuun alussa. Meillä on ollut todella kiirettä koko ajan. Emäntä, isäntä ja minä lähdimme yhden heinäkuunillan koirien uimarannalle täällä Vaasassa. Meidän mukaan tuli myös mun kaveri Isa ja hänen emäntä.
Uimaranta ei ollut niin iso mutta siellä pystyi ihan hyvin leikkimään ja uimaan. Minä ja Isa leikimme paljon, minä tykkään leikkiä Isan kanssa :), me saatiin myös toinen leikkikaveri kun Kultainen noutaja Väinö tuli uimarannalle. Me juoksettiin paljon ja leikittiin sekä vedessä että rannalla. Muutaman tunnin jälkeen lähdettiin koti ja sovittiin Isan kanssa että tavataan kohta taas.

Ensimmäinen viikonloppu elokuussa emäntä, isäntä ja minä vietettiin mökillä Fagerössä kavereitten kanssa. Päästääkseen mökille piti ajaa vähän matkaa moottoriveneellä, tämä oli mun ensimmäinen kerta veneessä ja pidin siitä paljon. Mökissä saatiin tosi hyvää ruokaa, sulkapalloa pelattiin myös ja silloin minäkin päätin osallistua peliin ja jokainen kerta kun pallo putosi maahan, minä otin sen itselleni. Tästä ei oikein tykätty niin minun piti sitten pelata jalkapalloa, mutta se olikin vieläkin kivempaa. Lauantai-illalla kaverini Vista tuli mökille. Vista on "tolleri", mä pidän tosi paljon leikkiä Vistan kanssa ja varsinkin kun mä saan häntä jahdata. Minä ja Vista uitiin myös paljon. Sunnuntaina lähdettiin veneellä sellaiseen paikkaan järvessä missä vesi oli niin matalalla että minäkin pystyin kävelemään siellä ihan hyvin, enkä tarvinnut edes uida. Siinä oli tosi makeeta kävellä ja puhaltaa kuplia vedessä. Mökillä oli tosi kiva olla ja lähden mielelläni sinne uudestaan.

1 kommentar: